Healthcor
CAT | ESP
how can I
healthyou?
Activitats
YOGA

La unificació de la ment, el cos i l'ànima per millorar el benestar mental, físic i espiritual de les persones que ho exerciten


L'organització de la Nacions Unides per a l'Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO) va declarar el passat 01/12/2016 el ioga de la Índia Patrimoni Immaterial de la Humanitat.

La UNESCO va destacar "la unificació de la ment, el cos i l'ànima per millorar el benestar mental, físic i espiritual de les persones que ho exerciten".

L'origen del ioga:

El ioga, significa en sánscrit unió i es refereix a una disciplina tradicional física i mental que es va originar a l'Índia. Historiadors han establert que les evidències més antigues del ioga són gravats de yoguis meditant que es van trobar a la Vall de Indo i remunten al segle 3300 a.c.

El savi Patanjali (200 d.c.) va compilar la saviesa del ioga en 195 aforismes coneguts com els "Ioga Sutras". Es considera com un manual filosòfic o més aviat pràctic que ensenya el camí per passar de la confusió a la claredat, del patiment a la calma.

Aquest camí segons Patanjali es compon de 8 passos:

  1. YAMAS: són els codis de conducta social ( ex. no violència, honestedat etc..)
  2. NIYAMAS: són els codis de conducta individual ( ex. puresa, neteja tant del cos com de la ment etc..)
  3. ASANAS: són les postures físiques. "Un cos estable condueix a una ment estable". Originalment els Yoguis practicaven seqüències de postures "asanas" físicament demandants per enfortir el cos, obrir-lo, flexibilitzar-lo i mantenir-lo sa i així poder asseure's còmodament a meditar, transcendint el cos físic.
    Les asanas ens ajuden a obrir el nostre cos i la nostra ment. Ens conviden a l'autoconeixement i així crear un espai per a nous patrons a la nostra vida. Són eines per treballar la nostra ment: equilibrar-la, enfortir-la i flexibilitzar-la.
  4. PRANAYAMA: és la regulació conscient de la respiració. Ajuda a calmar la ment.
  5. PRATYHAHARA: és la disciplina dels sentits.
  6. DHARANA: és la concentració, aptitud de dirigir la ment en una sola adreça.
  7. DYHANA: és la meditació.
  8. SAMADHI: e de la realització, alliberament

El ioga Vinyasa: és un estil de ioga que entrellaça de manera fluïda i poderosa seqüències de postures coordinades a través de la respiració. És una dansa entre respiració i moviment, entre equilibri, flexibilitat, força i lleugeresa.

Els beneficis del ioga:

  • enforteix els ossos, augmenta la densitat òssia per a un cos saludable i fort
  • augmenta la flexibilitat dels músculs, lligaments, tendons i fascia, beneficiant a les nostres articulacions
  • desenvolupa l'equilibri i la coordinació
  • redueix la pressió arterial i anivella la freqüència cardíaca
  • allibera endorfinas, substància que dóna la sensació del plaure
  • combat l'estrès i l'ansietat
  • ajuda a conciliar millor la son
  • agilita la ment, augmenta la neuroplasticitat
  • millora la vida sexual, alliberant les tensions”



PILATES

Aconseguir un control precís del cos de la forma més saludable i eficient posible.


QUÈ ÉS?
El mètode Pilates va ser creat per Joseph H.Pilates a principis dels anys 20 del segle passat. Són un conjunt d'exercicis la finalitat dels quals és la d'exercitar el cos i la ment. A través de la seva pràctica regular, a més de millorar la nostra condició física, augmenta també la nostra capacitat de control i concentració, millorant clarament la nostra qualitat de vida.
És un sistema de condicionament físic molt complet on es treballa el cos com un tot, des de la musculatura més profunda fins a la més perifèrica, especialment el que es denomina “centre de força”, constituït pels abdominals, la base de l'esquena i els glutis.
Els sis principis essencials d'aquest mètode són control, concentració, fluïdesa, precisió, respiració i centre.

OBJECTIU
Aconseguir un control precís del cos de la forma més saludable i eficient possible. Aconseguir un equilibri muscular, reforçant els músculs febles i allargant els músculs escurçats. Això porta a augmentar el control, la força i la flexibilitat del cos, respectant les articulacions i l'esquena.

BENEFICIS
Joseph Pilates assegurava: “En deu sessions notaràs la diferència, en vint sessions veuràs la diferència, en 30 sessions et canviarà el cos”.
La pràctica regular del mètode proporciona:

  • Major flexibilitat, destresa, agilitat i coordinació dels moviments.
  • Aportació de vitalitat i força.
  • Correcció d'hàbits posturals perjudicials i reducció dels dolors d'esquena.
  • Prevenció i rehabilitació de lesions musculars.
  • Millores en els sistemes sanguini i limfàtic.
  • Reducció del nivell d'estrès a través de la respiració i la concentració.



YOGA PRENATAL

A nivell físic, el ioga prenatal ajuda a suavitzar, obrir, enfortir i preparar el cos durant la fase d'embaràs i el part. Creem un espai segur on podem compartir, resoldre dubtes...i ens enfoquem en problemes i molèsties comunes que poden sorgir. Fem servir moviments naturals i fluids, la respiració, la concentració, la visualització i la correcció postural, prenent consciència d'una mateixa i de tots els canvis que van sorgint al llarg de l'embaràs. És un moment per cuidar-se, escoltar-se i connectar amb si mateixa i amb el bebè que està creixent dins.



YOGA per a NENS

El ioga és una filosofia de pau, llibertat i comprensió amb un mateix i amb els altres. La pràctica d'aquesta disciplina a curta edat afavoreix la comunicació i el desenvolupament saludable i integral de la persona.

Durant les classes es proposen una sèrie de Asanas (exercicis) perquè explorin el seu propi cos, acompanyant-los de la pròpia respiració conscient. Es tracta de connectar amb el silenci per aprendre a sentir-se vius en el seu propi cos i connectar amb el seu món interior, equilibrant-lo en aquest món tan dispers.

El Ioga protegeix i potencia l'essència d'allò més diví: el nen.


Aula Healthcor

El metge del futur no donarà medicines, sinó que procurarà que els seus pacients s'interessin en la cura del cos humà, en una dieta adequada i en la causa i la prevenció de la malaltia.

Thomas A. Edison

HEALTHCOR disposa d'un SALUTÒDROM (espai de 70m2) on es realitzaran diferents activitats relacionades amb els 4 àmbits (Medicina Interna, Dieta/Nutrició, Exercici Físic i Emocions, Gestió Emocional) així com altres àmbits de la salut.

Concretament a l'AULA HEALTHCOR, s'oferiran xerrades formatives que tindran com a objecte la divulgació del coneixement per a la millora/adquisició d'hàbits saludables, així com prevenció/control dels factors de risc cardiovascular (diabetis, hipertensió arterial, dislipèmia ,tòxics) i adquirir així la capacitat d'autogestionar- la salut.