Healthy Summer

Healthy Summer

Aprofita l’estiu i gaudeix saludablement.

Dies llargs, plens de llum, calor i mandra… Aquesta, però, pot ser una oportunitat on iniciar-vos en el lleure saludable! 

Què és el lleure saludable? Doncs és aquella activitat física que desenvolupem quan estem de vacances, perquè l’associem a aquest període, però que abandonem coincidint amb l’operació tornada. I perquè no mantenir-lo? És que durant l’any no és necessari el lleure? Els hàbits són quelcom necessari i els hàbits que repercuteixen en salut no haurien de ser estacionals. La salut és anual i no estacional! 

Alguns consells per TERRA, MAR i AIRE… 

TERRA

Platja o muntanya? Matí o nit? Sigui com sigui aquest estiu, MOU-TE! 

Sabies que només el fet d’aixecar-te de la cadira un cop cada hora durant la teva jornada laboral pot fer que tinguis un menor risc de desenvolupar hipertensió arterial? Si això és així, t’imagines què pot passar si durant l’estiu prens l’hàbit de fer activitat física? Una sensació de benestar començarà a apoderar-se de tu i, al setembre, més i millor.

  • Quina activitat física fer? No cal fer curses de 42 Kilòmetres. A vegades, no és tant la quantitat de l’exercici sinó la intenció amb el que es fa. Sabies que a igualtat d’activitat física, les persones que se senten satisfetes i actives tenen menys problemes de salut?
  • Quan fer-ho? Cadascú sap els seus horaris i responsabilitats, però l’únic que no val és pronunciar la frase maleïda: “és que no tinc temps”… Canviem-la per “malgrat no tenir temps, avui he fet….”
  • Quant temps? Estàtic de 40 minuts, dinàmic de 20 minuts, barreja de dinàmic amb estàtic de 30 minuts… Qualsevol fórmula és vàlida! Una mica és sempre més que gens…

AIGUA

Sabies que el líquid que perds per la pell quan sues i per l’aire quan exhales al respirar pot variar de 600ml fins a 1000ml? Doncs, depenent de si restes en un entorn a temperatura ambient i realitzant activitat física, el risc de deshidratació i per tant de precaució en la hidratació és molt variable. 

Sabies que es poden perdre fins a 5 litres (33 cops més que l’habitual) de suor realitzant una activitat física intensa? O sabies que pots perdre 1,4 litres (10 cops més que l’habitual) simplement restant en un lloc calorós no refrigerat? 

La deshidratació pot comportar una alteració en els ions (sodi, potassi, magnesi, etc.), que són bàsics pel correcte funcionament del cos.

  • Quan beure? No esperis a tenir set! La set és la manifestació de l’activació d’un mecanisme neurohormonal liderat per l’hormona antidiürètica. S’hauria d’evitar, ja que aquesta desestabilització en la hidratació trenca l’equilibri, l’HOMEÒSTASI, bàsica pel correcte funcionament de cos i ment.
  • Molt bé, com m’hidrato?

Refresca’t, No t’ensucris!
Refresca’t, No t’alcoholitzis!Consumeix de forma moderada tant begudes ensucrades com cervesa.

AIRE

Mooolt important. Aquest estiu, pels que agafeu un avió i aneu a descobrir paratges llunyans: Hidrateu-vos mooolt bé abans, durant i després del vol. 

I, durant el vol, aixequeu-vos i feu uns moviments de flexió i extensió amb les dues cames per així activar i reforçar el retorn de la sang de les cames cap al cor i evitar l’estancament.

  • Quan bec? Doncs si no tens cap condicionament cardiovascular que ho contraindiqui, pots beure fins a 1 litre d’aigua. Intenta, si consumeixes alcohol, fer-ho amb moderació, ja que aquest pot deshidratar.


La hidratació i l’exercici evitaran el risc de presentar trombosis o insuficiències venoses que poden produir-se a l’estiu i comportar problemes com molèsties i fins i tot malaltia tromboembòlica.

  • Cada quant m’aixeco? Si és possible, aproximadament cada hora. Si faig un petit passeig encara millor, així pots practicar l’anglès socialitzant amb gent de la cabina, fer amics i conèixer locals del destí que et poden donar consells…tot són avantatges!


A TOTS/ES, des de HEALTHCOR, us volem desitjar el MILLOR dels estius i esperem veure-us feliços i saludables a la tornada. 

Salut & Healthcor!

Tags:
,


Este sitio web utiliza cookies para que tengas la mejor experiencia de usuario. Si continúas navegando estás dando tu consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies