September is coming….

September is coming….

S’acaben les vacances i aquests son temps plens de replantejaments i manifestacions de voluntats per canviar hàbits.

Recorda que els hàbits saludables no caduquen! Fan que et conservis perfectament i fins i tot milloris amb el pas del temps.  

Quins son els TOP 5 hàbits saludables?   

1/ Activitat física.

30 minuts d’activitat física moderada a diari!

Recorda que també puntuen tant  les pauses actives (aquelles realitzades durant la jornada laboral) com l’exercici ocult ( pujar/baixar escales, anar caminant a la feina…). Un simple passeig de 10 minuts al dia, mantindrà  el metabolisme en marxa .  

2/ Alimentació saludable.

👍 fruita, verdura i grans integrals!

👎 carn vermella, greixos saturats i sucre!

Circumstancial de lloc?

  • En el cas d’anar al menjador de personal, s’ha de tractar de fer una tria equilibrada o

plats únics.

  • En el cas d’optar per portar menjar de carmanyola, cal donar prioritat als
  • farinacis  i  sempre  portar  fruita  com  a  postres.
  • Entre  hores  cal  tenir  un  petit  “rebost saludable” amb fruita fresca, fruits secs, iogurt, bastonets de pa….

 

3/ Descans nocturn.

Idealment, una persona adulta hauria de:

  • Dormir al voltant de les 7 y 8 hores diàries
  • Sopar 2h abans d’anar a dormir
  • Deixar de banda el telèfon Intel·ligent (pot arribar a provocar insomni crònic)
  • Mesurar el consum d’alcohol a la nit

 

4/ Salut emocional.

Fes activitats que et relaxin i t’aportin benestar emocional com passejar, llegir, meditar etc. Dedica-hi uns minuts diaris.

Canviar hàbits per millorar la salut demana una bona gestió emocional. Aprendre a regular-se emocionalment ajuda a promoure hàbits generadors de salut.  

5/ Deixar de fumar.

Fumar deteriora la salut. Malgrat probablement el 100% en son conscients, a Catalunya el 29,7% dels homes i 18,5% de les dones majors de 15 anys fumen. Dels fumadors, es calcula que el 90% volen deixar de fumar. Si fumes i vols deixar-ho però no saps com gestionar-ho, demana ajuda a un centre especialitzat!

I donat que tornem a la rutina diària, cal recordar que la  nostra  salut  depèn  del que  mengem,  de  les hores que  dormim,  de  l’exercici físic que  fem,  però  també  dels  horaris  en  què  ho  fem.  D’això se’n diu:  Cronobiologia saludable.

És  necessari  aconseguir  uns  horaris que ens permetin dormir i menjar prou i a l’hora que toca. Els horaris generen l’ordre que el nostre cos necessita per mantenir els ritmes circadiaris estables. Per a la salut, hem de tenir-los en compte.



Este sitio web utiliza cookies para que tengas la mejor experiencia de usuario. Si continúas navegando estás dando tu consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies